POMOC ZDROWOTNA
DLA NAUCZYCIELI
Zgodnie z Uchwałą Nr X/55/11 Rady Miejskiej z dnia 29 czerwca 2011 r. w sprawie określenia rodzaju świadczeń oraz warunków i sposobu przyznawania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli rozpatrywanie wniosków o pomoc zdrowotną odbywa się dwa razy w roku po 15 czerwca oraz po 15 listopada, natomiast wniosek można złożyć raz w roku.
wniosek należy złożyć w Samorządowej Administracji Placówek Oświatowych
ul. Myśliwska 2B, 86-170 Nowe
w terminach
DO 15 CZERWCA
DO 15 LISTOPADA
Do wniosku należy dołączyć:
1. aktualne zaświadczenie lekarskie dotyczące choroby nauczyciela
2. dokumenty potwierdzające wysokość kosztów związanych z leczeniem
3. oświadczenie o wysokości dochodów na członka rodziny za okres trzech miesięcy
poprzedzających złożenie wniosku ( zał. nr 2)
4. zaświadczenie dyrektora szkoły o udzielonej pomocy z ZFŚS
w związku z chorobą nauczyciela
Świadczenie obejmuje całkowitą lub częściową refundację:
1. zakupu leków
2. zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
3. zakupu protez stawów, protez kończyn
4. zakupu aparatów słuchowych
5. kosztów specjalistycznych badań lekarskich
6. kosztów przejazdów związanych z prowadzonym leczeniem
7. kosztów leczenia sanatoryjnego nie refundowanych przez NFZ
(nie częściej niż raz na 2 lata)
Świadczenie przyznawane jest nauczycielom w związku z:
1. przewlekłą chorobą lub długotrwałą chorobą
2. długotrwałym leczeniem szpitalnym skutkującym koniecznością
dalszego leczenia w domu lub w sanatorium
3. leczeniem specjalistycznym
4. leczeniem sanatoryjnym
5. rehabilitacją związaną z przebytą chorobą zawodową lub wypadkiem
Wysokość pomocy uzależnia się od:
1. przebiegu choroby i okoliczności z nią związanych
2. sytuacji materialnej nauczyciela
3. wysokości udokumentowanych przez nauczyciela kosztów leczenia, rehabilitacji
4. wysokość pomocy zdrowotnej nie może przekroczyć
wysokości udokumentowanych wydatków